21 oktober 2009

Omgång fem ...

I dag började mitt femte (i storleksordning) barnbarn simskola. Så nu är de närmsta åtta onsdagarna bokade med detta lilla evenemang (och sen ytterligare åtta i vår). I ett svagt ögonblick för ca sexton år sedan (då mitt första barnbarn var några månader gammal) sa jag till mina båda döttrar att jag skulle minsann gå på simskola med ALLA barnbarn! På den tiden seglade jag och sambon i egen båt hela somrarna och jag tänkte väl att de skulle segla med och hur viktigt det då var att de kunde simma. Några år och sex barnbarn senare undrar jag hur jag kunde vara så korkad att jag lovade något dylikt! Särskilt som båten är såld och mina döttrar någon gång under resans gång tydligen bestämde sig för att befolka världen (i alla fall den som har fyra)!
Nåväl, nu är det näst sista ungen och hon är dessutom är den modigaste av dem alla. Hon kan i princip redan simma! En riktig tuffing.

8 kommentarer:

M/S Design sa...

Ja! man ska vara försiktig med vad man lovar...

Magica de Hex sa...

You don´t say ...

Speja sa...

Hu, det ska jag tänka på när min tid som farmor kommer...om den någonsin kommer. Tack för varningen;)

Magica de Hex sa...

Ja Speja tänk noga över dina förtida löften. Det gör jag numera... Trevlig helg!

Maj Korner sa...

Tack för varningen! Har inte några barnbarn än så känns fint att vara förberedd!

Susanna sa...

Börjar numera tro att det gäller alla möjliga löften här i livet!.....Kram

nillas liv på pinnen sa...

Haha, att gå till badhusets simskoleundervisning när barnen var små är inget jag minns med glädje.
(Tretton ton kläder i omklädningsrummet och minst en unge som rymde, en annan som började gråta när mamma (jag) inte fick vara med och titta på (skitregler) osv )

Magica de Hex sa...

Ja fattar du då hur kul det är att nu tvingas gå en gång i veckan x 16 veckor ...?