6 oktober 2009

Mister du en så står dig tusende åter ...

... säger talesättet.

I dag har en kär arbetskamrat annonserat sin avgång från oss. Hon ska vidare mot nya djärva mål. Det blir den tredje personen på just den posten som försvinner under mina år på Barnens Bokklubb. Förra gången det inträffade fick jag en spricka i hjärtat, men den här gången var jag både förberedd och förhärdad. Nästa person som tillträder tror jag inte att jag ska fästa mig vid alls. Visst kan det vara kul och inspirerande med nya personer, men ibland vill man bara att saker ska vara som de är.

Bakåtsträvare? Kanske det.

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Fortsätt och fäst dig. Livet blir mycket tråkigare annars.

Magica de Hex sa...

Men blir samtidigt så mycket jobbigare ...

AnnCharlott sa...

Jo, det där med spricka i hjärtat förstår jag, och för mig kommer den nu.

Magica de Hex sa...

Jag vet vännen och jag vet precis hur det känns.