18 oktober 2009

Mysig söndag

I dag ska jag gå och se nya biofilmen Lilla Spöket Laban med båda mina döttrar och tre barnbarn. Efter det blir det säkert söndagsmiddag ihop. Myssöndag mao!
Sambon har dragit till de härjedalska skogarna på älgjakt (ensam vecka, mmm!) och jag befarar att han kommer hem med alldeles FÖR mycket kött att både ta hand om (mala köttfärs en masse ...) och sedan göra vårt bästa för att äta upp före nästa höst. Jag är väl bortskämd som säger så för älgkött är ju både magert och nyttigt och "lyckligt" kött jämfört med köpt. Men ibland blir jag alldeles förfärligt less på kött ...

3 kommentarer:

Speja sa...

Känner ungefär likadant när småherrarna kommer in med skatter som påsar fulla med kantareller...gudagott, men det ska tas om hand om också...

Hoppas filmen var bra!

M/S Design sa...

Vad trevligt! Mitt barnfilmsalibi är för litet ännu för att ta med,få se vad ni tyckte om filmen.

Magica de Hex sa...

Filmen var supergullig! Charlie, precis fyllda 3 år, satt som en stenstod filmen igenom! (Men hans pappa sov gott, hihi ...)