26 oktober 2009

Basal kroppskännedom

Basal kroppskännedom är en arbetsform inom sjukgymnastik som integrerar västerländsk rörelsetradition och biomedicinsk kunskap med den österländska rörelsetraditionen tai-chi och zen-meditation.
Källa: Wikipedia.

Denna form av mjuk, gymnastisk michmash ägnar jag mig åt varje måndagskväll i ca en och en halv timme. När jag har varit på detta mycket rogivande pass är jag snäll hela den efterföljande kvällen, och om min omgivning (läs sambo) har tur även en liten bit in på nästföljande dag. Detta började jag med när jag gick på dandeyds stressrehab i våras då jag var var sjukskriven för utmattningssyndrom. Och nu börjar jag bli lite stressad då jag inser att det bara är 2 gg KVAR! Hjälp!

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Man får hitta sina vägar i detta överstressade samhälle. Själv går jag på Friskis gympapass. Att ge järnet till upptempolåtar, och sen slappna av efteråt, är mumma för min själ.

Magica de Hex sa...

Precis så är det, det gäller bara att hitta "sin" grej som man mår bra av.