15 oktober 2009

Inte den hunden

Dagen efter jag hade förälskat mig i bilden av Goya, blandrashunden nedan, så var han borta, reserverad, gone. Typiskt min vanliga otur, men vi var väl inte menade för varandra. Idag frågade en kollega om jag var intresserad av en svart labrador-tjej på två och ett halvt år som en kompis till henne ville bli av med. Vet inte om jag vill ha en labbe, de är väldigt motionskrävande och bli lätt lönnfeta (fast det är ju å andra sidan både jag och sambon också, så vi skulle ju passa varandra bra.) Jag har drömt länge om en welsh springer spaniel och nu ska jag först och främst leta efter en sådan med ett par år på nacken.
Önska mig lycka till!

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Lycka till!!!
Vi ska också köpa hund med några år på nacken om några månader. Har redan en eurasierhanne som är 4.5 år.

Magica de Hex sa...

Tack! Hur ser den rasen ut?

nillas liv på pinnen sa...

Söt!
Jag kan lägga in en bild på min blogg så ser du.

M/S Design sa...

Nu tog du väl i!
En mindre är nog mer lätthanterlig.

Magica de Hex sa...

MS: Jag vill ha en welsh. Nilla: Ja, lägg in en bild!

Speja sa...

Lycka till, vad spännande att skaffa hund - och en ny bekantskap.