22 december 2009

Lång-lunch

Har just kommit hem från jobbets årliga jul-lång-lunch som började 13.00 med champagne och avslutades (dvs för min del, många av kollegorna satt kvar när jag gick vid sjusnåret) med pannacotta, kaffe och smågodis. Däremellan har vi druckit hinkvis med gott rödvin och ätit mycket god cateringmat – inget julbord så långt ögat räcker – det äter vi aldrig. Det gör man ju hemma på julafton så att det räcker! Vi hade som vanligt supertrevligt och än så länge har jag lyckats avhålla mig från att öppna julklapparna jag fick. Normalt sliter jag upp dem så fort jag kommer hem, men i år tänkte jag låtsas att jag är någorlunda vuxen och vänta ända till julafton! Vi får se om det lyckas ...

Nu 12 lediga dagar!!!
Men först grava lax. Vi hörs.

1 kommentar:

Daniel sa...

Härliga tider säj.

Vin, mat och sött. Ojoj sugen jag blev! men imorgon då... då händer det

God jul!