15 december 2009

Jag är min egen personal shopper

På min lilla ö finns det unga människor som har fattat vad livet går ut på. Nämligen att istället för att HAND-DRA all mjölk, öl, kaffe, diskmedel, senap och ost i "dramaten-kärran" så beställer man maten på nätet och får den hemkörd ända fram till tomtgränsen. Hämtar och fraktar maten över vattnet på pråm + kör ut på traktor gör öns entreprenör – till det facila priset av 140:- per leverans, vilket omfattar 2 plastbackar vari det får plats 2 kassar mat. För varje extra back kostar det 20:- extra. Det är ju nästan GRATIS.

Först nu när sambon har ryggskott och jag är gipsad har vi börjat FATTA. Att det här är det enda VETTIGA sättet att få hem mat när man bor som vi gör. Kan någon människa i hela världen förstå varför jag har envisats med att göra det manuellt i dryga 3 år? Antagligen för att jag är en människa med en MYCKET LITEN HJÄRNA.

Det ska bli spännande att packa upp maten på torsdag.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ha, vad bra att ni upptäckte det nu då! Inget ont som...osv

Magica de Hex sa...

Mm, hoppas det motsvarar förväntningarna bara ...

M/S Design sa...

Man kan själv,vi är så dåliga på att be om hjälp.
Hoppas det blir bra så ni kan fortsätta.
Du är kul ha det så bra.
Mariana