21 augusti 2009

Jag och prinsessan

Häromdagen var jag ute och åt lunch med en vän. Vi satt och åt våra goda omeletter och talade om ditten och datten när jag såg att min vän plötsligt förlorade fokus och började flacka med blicken liksom bakom mig. Jag hann tänka att hon hade ledsnat på sällskapet då hon plötsligt böjde sig fram och väste i mitt öra: "VÄND DIG INTE OM, men jag tror att det är PRINSESSAN MADELEINE som sitter bakom dig!" Jag fick verkligen tvinga mig själv att inte kolla över axeln, men som tur var skulle jag en liten stund senare hämta kaffe.
Och ja visst var det lilla blonda sessan, stöpt i en särskild östermalmsform, bestående av tighta märkesjeans, guldsandaletter, någon liten piffsig topp, en lagom klädsam brunbränna och långt, blont hår i en hyfsat stram hästsvans. Och visst ja, de stora solglasögonen på huvudet som ett sorts hårband.
Vi har blivit bästisar nu, jag och Madde.

3 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

*skratt* tror din Lassie slår högre idag.. Själv satt jag och åt lunch bredvid Mikael Wiehe.:-)

Magica de Hex sa...

En sessa står väl liiiite högre i kurs, eller?

Bokomaten.. sa...

Jo, jag tror nog det också, dessutom är hon ju så AKTUELL just nu med allt skvaller i pressen.;-)