8 augusti 2009

Heta känslor

Med tanke på det oerhört tragiska triangeldramat i Stureby, tänker jag på med vilken passion allt upplevs när man är typ 16. Jag ser det just nu hos mitt 16-åriga barnbarn som har ständiga konflikter med sin mamma om tider, läxor, kompisar, flickvänner, whatever ... och kommer ihåg hur kolerisk hans mamma var i den åldern ... och kanske minns jag lite av hur jag själv var ... jag rymde till exempel ända till Köpenhamn (!) till en 23-åring som jag var kär i (han blev livrädd när jag ringde och berättade att jag tänkte komma och försökte övertala mig att låta bli!) som jag hade träffat ca 2 veckor på sommaren ... och blev hämtad av min styvfar efter 3 dagar!

Hmmm ....
Tack och lov att man numera är lugn, eftertänksam, klok, och ... och ...

2 kommentarer:

Susanna sa...

WOW - Köpenhamn. Det är GO i dig minsann jag visste väl det! Kraaam

Magica de Hex sa...

Eller hur?