14 juli 2010

Stängt pga juli

Visst är det ett märkligt fenomen som inträder så här års, jag märker det varje sommar: allt är nedmonterat, stängt, tillbommat, utfluget. Knappt någon jobbar, ingen ringer, det går inte att få några som helst besked via mejl och om man vill träffa en kompis och gå ut och svinga en bägare så finns inga att tillgå. Var är alla? Smögen? Österlen? Mallorca? Sarek? Östra Uralbergen?

Jag gillar att jobba i juli, man hinner avverka alla de där skäms-högarna, och man kan tänka flera tankar i rad utan att bli avbruten (om det inte är 30+ vill säga). Och jag älskar att ha semester i augusti, dels kan jag gå och suga på karamellen länge, länge innan och så är det härligt att vara ledig och räcka lång näsa till de flesta andra som har börjat jobba.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Sug på du.

Magica de Hex sa...

Dig pratar jag inte med i det här spörsmålet. Jag menar alla andra!

nillas liv på pinnen sa...

=D
Men jag läser ändå, pilutta dig.