20 juli 2010

Bara 3, 5 dagar kvar ...

Nu är det nedräkning till semestern. Ganska lugnt på jobbet, men trots allt finns det något att göra hela tiden. Om man bortser från att jag ska göra fotvård imorgon förmiddag förstås ... Gillar att ha snygga fötter på semestern när man går i sandaler mest hela tiden. Och skönt att få bort alla hårda tanter-kanter ... är väl någon slags kärringvarning på att göra fotvård antar jag?

På lördag styr vi alltså kosan mot Bohuslän, närmare bestämt Bassholmen, där vi hyrt ett rum & kök i en röd stuga i en vecka. Eftersom sambon är götlabörgare så kan vi passa på att hälsa på hans mamma samtidigt.

Bassholmen är en ideell förening som huvudsakligen har riktat in sig på att bevara gamla nordiska båttyper, samt fiskar- och båtbyggartraditioner runt dem. På ön finns ett museum med gamla båtar och där finns också båtar som man får låna och segla när man är där. Mycket trevligt!

2 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Detta är ett återkommande problem för mig varje sommar. När jag halvvägs genom semestern läser att andra snart ska påbörja sin blir jag vansinnigt och nästan upprörande avundsjuk. Jag vill också vara i början av min semester. Hur jag ska få den här degiga saken till semesterhjärna att fungera om en och en halv vecka (eller ok, nästan två veckor) är för mig en gåta...

Magica de Hex sa...

Hej Katta1 Jag vet! Det är därför jag tar sen semester, alltid retar det några! Men handen på hjärtat, hjärnan funkar inge vidare i den här värmen, trots att man jobbar .... så skillnaden lär inte blir så stor menar jag.