3 april 2009

Läst i veckan


Som ni ju vet är jag förälskad i min nya iPod. Just nu lyssnar jag på Stieg Larssons thrillers (har läst dem tidigare) och de är om möjligt ännu bättre så här gång två. Njutning!

Vad det gäller de barnböcker jag arbetat med i veckan vill jag slå ett extra slag för Camilla Lundstens nya pekböcker Äntligen godnatt och Äntligen regn. Hennes bilder och former är så nyskapande och snygga att man blir glad bara av att se omslagen! De korta berättelserna handlar om enkla vardagsäventyr, sådant som små barn gör och kan känna igen. I Äntligen god natt borstar Lillefanten, Kanina och Maskot tänderna, sitter på pottan, dricker välling och får höra saga av Storefanten. I Äntligen regn blir kompisarna jätteglada när de ser att det bildas mörka regnmoln och skyndar sig ut. De vill ju leka i regnet!
Rekommenderas till alla under tre år! (De kommer ut i i början av maj).

3 kommentarer:

Speja sa...

Roligt att få lite tips om nya barnböcker - det bästa jag vet. Omslagen ser ju onekligen lovande ut.

Magica de Hex sa...

Mycket fina pekisar för smått folk!

Marie sa...

Ja, de är jättefina. Men ganska intetsägande tycker jag. När kommer det en pekbok som är BÅDE fin och bra? Väntar...