11 september 2007

Veckans bokfemma













Ja Malin! Den här veckan är jag med i gamet. Här kommer mina fem favoritkokböcker:

Nya Annas mat: Anna Bergenström är min och många andras favorit. Allt jag lagar ur denna kokbok blir gott. Hon använder alltid fräscha kryddor och råvaror, det är inte så tillkrånglat, det är alltid relativt smalt och smakar NAMNAM!

Vinterns goda ting av Anna Bergenström: En kokbok, jul- och inspirationsbok. Här finns härligt vackra och goda julidéer, desserter, godis, mat, blomsterarrangemang och mycket annat fint att läsa om och eventuellt också fixa eller tilllaga. Julgrenen (som man har istället för julgaranen) har jag använt mig av i många år!

Vår kokbok: Här finns alla de där basrecepten som man ibland bara inte hittar någon annanstans. Oumbärlig i köket!

Viltkokboken: Äntligen kom den för ett par år sedan, boken som jag väntat på så länge! Eftersom maken jagar och bär hem mängder med vilt så var detta precis på kornet. Trevliga och lagom enkla recept på vilt i vardagen.

Italienskt med Johanna (Westman): En superfin inte alltför tjock kokbok tänkt till ungdomar men som funkar precis lika bra för alla matintresserade. Här handlar det som sagt om italiensk mat - som är så himla gott!

2 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Viltkokboken borde ju vi skaffa, även om svärföräldrarna varit lite snåla med älg på sistone...

Magica de Hex sa...

Vi kanske med gemensamma krafter kan övertala sambon (dvs min) att sälja några kilo till er!?