13 september 2007

Gosig unge

Barnbarnet Kajsa fyller snart 3 år och när jag frågade vad hon önskar sig i födelsedagspresent blev svaret "en lillasyster". Jag försökte förklara att jag tyvärr inte kunde bistå med det, och ställde frågan en gång till. Då svarar ungen glatt: "En levande docka!"
Jag tråcklade in mig i en lång och invecklad förklaring, där jag försökte få henne att förstå att jag tyvärr inte kunde leverera levande varelser av något slag.
"Ett gosedjur då, mormor", frågade hon och tittade på mig med sina oskyldiga blå ögon, och med huvudet lätt på sned.

Ni fattar att man smälter som en klick smör i solsken?
Undrar om det finns mjukiskrokodiler i tvåmeterslängder?

1 kommentar:

AnnCharlott sa...

Jag tycker det verkar som om de flesta djurarter finns att få som mjukisdjur i varierande storlek.