24 april 2011

Buskar en masse!

Idag har sambon och undertecknad köpt buskar till vår fula jordplatå framför huset. Det blev faktiskt hela 13 stycken. Men eftersom jag och sambon sällan är ense om någonting - och självklart inte heller vilka färger det skulle vara på buskarna - blev det varannan vit, varannan rosa/röd. Jag ville bara ha vita blommor, men det blir väldigt sällan som jag vill.
Nåväl.
Här kommer namnen för er som förstår er på fina latinska växtnamn (Mariana!).
Själv gör jag det inte.
1 prunus
1 buddleja
3 the bride
3 kolkwitzia
3 bukettapel
1 schersmin
1 enonymus

Bilder kommer när eländet väl är nergrävt. Och hetsa mig inte, det ligger nämligen miljoner stenar där dessa buskar ska grävas ner ...

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag kunde ungefär varannan! Men jag tycker det ser ut som väldigt bra val, jag är förtjust i när man blandar. Och med buddlejan får ni fjärilar och med schersminen väldoft.

Magica de Hex sa...

Exakt. Det är tanken! Ha en skön dag i solen.

Anonym sa...

DRÅPSLAG MOT MEDELKLASSEN

PSYKVÅRDENS TERROR

den yttersta sanningen

M/S Design sa...

Det låter som bra val!