8 november 2009

Benbrott

Hej kära vänner! Här ser ni orsaken till att jag inte bloggat på nästan en vecka ... benbrott! Det var i onsdags morse när jag var på väg till ett möte som jag gick och sms:ade samtidigt som jag gick nerför en trappa i t-banan. Kanske är man nu lite för gammal för sådana övningar, (det tyckte iaf mitt barnbarn 12 år när han fick höra vad som hänt ...). Och plötsligt låg jag där som en sprattlande fisk och kippade efter andan för så ont gjorde det. Två snälla väktare lyckades släpa upp mig till gatan där jag satte mig i en taxi och drog till Danderyds sjukhus. Där konstaterades det att benet hade gått av så olyckligt att det behövde opereras!!!
I nästan 3 dyng låg jag sedan och väntade på operation. Skandal om nån frågar mig. 3 DYGN! Måste nog ringa mina landstingspolitiker och fråga hur det står till med resurserna egentligen ...

Nåväl, i fredags opererades jag och i går fick jag komma hem. Och här sitter jag nu som en padda, men 2 kryckor som enda hjälpmedel för att ta mig fram. Ca 2 km gångväg till bilen gör ju att jag blir en fånge här på min lilla ö ett tag ...

10 kommentarer:

Speja sa...

Nämen kära nån, alltså! Nu är det riktigt synd om dig - och ligga i tre dagar! Tycker också du ska ringa det där samtalet.

Nu blev ju livet riktigt krångligt - fånge på ön - det låter som en bra boktitel. Kanske har vi några riktigt djupsinniga eller spännande inlägg att se fram emot nu?!

Hoppas benet läks ihop som det ska och att du slipper att ha fööör ont.

Magica de Hex sa...

Tack Speja för dina värmande ord! Tack och lov så har jag inte särskilt ont, det är mest knöligt med kryckor och så ... Spännande inlägg, hmmm? Den som lever får se. Ha det gott!

Susanna sa...

Men KÄRA, KÄRA du vad hemskt....sådant som jag drömmer mardrömmar om faktiskt!

Sega människor som låter dig lida så länge - är det möjligt? Trodde jag inte....är du sjukskriven Nu?? Kraaaam i mängd Susanna

M/S Design sa...

Vilken himla otur,jag började undra om du var iväg på ännu mera trevligheter men så kul var det inte tydligen.
Lider med dej hoppas du inte kommer ha alltför ont.
Börje (mannen) ligger just nu på operationsbordet akutop.av horn/näthinnan el.vad det heter den höll på att lossna,han åkte in i morse så det gick snabbare än för dej.Ha det så bra du kan. Mariana

Ännelaij sa...

Men fy vad hemskt.
Först bryta benet och ha ont..och sedan vänta?!
Jag håller med Speja.
Ring samtalet.
Kram

Magica de Hex sa...

Tack alla för er omtanke. Ska skriva ihop ett brev till Patientombudsmannen på Danderyds sjh (en sådan lär visst finnas).

nillas liv på pinnen sa...

Oj!
Det där skulle jag inte kunna vara med om för jag rakar inte benen så här års. Fatta vad pinsamt det skulle vara...O=

Maj Korner sa...

Det var värst! Började just undra vart du tog vägen och så låg du nedbäddad med skavande pipor.

För att anknyta till det Nilla sa; du hade väl hela trosor på?

Krångligt att du inte kan ta dig iväg någonstans, men du får väl blogga dig igenom konvalescensen.

Magica de Hex sa...

"Skavande pipor" hahaha! Ja, jag hade hela trosor Maj! Och så pass dålig skäggväxt på benen att jag faktiskt tror att jag klarade mig utan större genans...

Mifflan sa...

Hu, din stackare!½ Och här pratar man om hur farligt det är att skicka sms när man kör bil!!!