13 oktober 2012

Gästbloggare ...

¨Tänkte passa på och berätta lite om min matte för er. Hon är faktiskt väldigt snäll. Varje natt så väcker jag henne nångång mellan fyra och fem. Då tycker jag nämligen att det är dags att gå och och pinka lite på grannkattens favoritbuske. Han gillar inte att jag gör det, men vid den tidiga timmen är han inte ute, så då brukar jag passa på. Men nu var det matte jag skulle avhandla. När jag väl väckt henne och hon vinglat upp och öppnat balkongdörren så att jag kan gå ut, passar jag först på att äta några torrisar (om inte den andra glupska katten som också bor i det här hushållet har vräkt i sig allt redan förstås)! Under tiden står matte naken och fryser vid den öppna dörren (tänk så opraktiskt att inte ha päls) och väntar tålmodigt på att jag ska äta klart. Sen tar jag en liten extra sväng i vardagsrummet innan jag slutligen går ut. Det händer att jag sätter mig en stund på tröskeln innan jag ger mig ut i den kyliga gryningen, man måste ju kolla att inga fiender lurar i vassen, he he. Sen masar jag mig ut och matte stänger dörren om mig. Ni fattar hur snäll hon är va? ... ¨

Hälsningar katten Nolle

1 kommentar:

På det viset sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.