22 oktober 2012

Bla, bla, skryt ...

Tjohoo! Vi åker till Peking på fredag! Jag, maken och den 12-åriga huliganen! Det är en resa anpassad och planerad utifrån barnen som inkluderar svensk guide. Barnens Bokklubb har bjudit in medlemmar (vi blir ca 45 personer - alla medlemmar i BBK) och resan anordnas av Omniaresor. Det blir åtta dagars späckat program med programpunkter som att gå på kinesiska muren, titta på den den Förbjudna staden, bada i varma källor, drakflygning, Thai Chi och jättepandor ... Spännande värre!

Min handled som opererades i onsdags (allt järnskrot togs ut) börjar så smått kvickna till. Äter nu bara Citodon som smärtlindring (inte morfin ...) ha, ha!

I övrigt så hade jag inte en enda titel rätt i min gissning av årets Augustnomineringarna (i barn- och ungdomsboksklassen), lite pinsamt, men, men ...
Roligt att Springa utan åror (som jag bloggade om häromdagen) av Cilla Naumann är en av de utvalda i den skönlitterära klassen. Andra böcker bland de nominerade som jag känner för att läsa är:

Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz av Göran Rosenberg
Ingenbarnsland av Eija Hetekivi Olsson
"Det står ett rum här och väntar på dig" ... Berättelsen om Raoul Wallenberg av Ingrid Carlberg
Den amerikanska högern Republikanernas revolution och USA:s framtid av Martin Gelin

1 kommentar:

G sa...

Men vad roligt! Med Kinaresan alltså. Hoppas du fortfarande vill ses på onsdag!