13 oktober 2012

Det här med att bo på ö ...

Imorse skulle maken ha åkt tidigt. Jaktkompisarna väntar ivrigt på honom långt uppe i härliga Härjedalen. Men så gick båtmotorn sönder igår, och utan motor står jag mig slätt med min trasiga handled, som dessutom ska opereras på onsdag. Känner inte riktigt för att försöka ro med en hand ... Så maken befinner sig istället just nu i båtshopen och köper reservdelar. Som ska monteras och provköras. Saker och ting blir sällan som man tänkt sig, det är då ett som är säkert ...

I övrigt kan jag meddela att jag för tillfället läser En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie. Författaren kommer från Nigeria, och det är en intressant roman om krig, kärlek, uppväxtförhållanden, business, politik, relationer mellan svarta och vita med mera. Jag vet väldigt lite om Afrika och kan inte påstå att jag förstår alla skeenden som skildras, men har ändå stor behållning av boken som vann The Orange Prize 2007. Har någon läst?
Recension av boken kommer. 

Inga kommentarer: