14 november 2010

Kär lek

En av mina bloggar (som jag följer alltså) frågar sig vad kärlek är. Vad kärlek är? Vad kärlek är! Kärlek kan knappast missförstås.
Kärlek är en hastig smekning längs min sambos kind. Kärlek är när det pirrar till i magen av lycka över att ena dottern syns på min telefondisplay. Kärlek är när det kommer sju (!) ungar och vill höra Trollkarlens hatt som jag läser högt för några småttingar på ön. Kärlek är när jag kommer hem till bästa vännerna och de har lagat en supergod middag till mig. Kärlek är när jag och sambon inte kommer upp på morgnarna för det är så mysigt att kramas.
Sambon kallar det ssärleeek.
Jag håller med.
En kär lek.

1 kommentar:

Bokflickan sa...

Hej! Jag skulle gärna vilja ge dig en "Cherry on Top" award! Du kan läsa mer om det på min blogg :)