9 november 2010

Snökaos och julpynt

Kul väder idag. Om inte annat nu när jag kommit hem och slagit mig ner bredvid brasan ...

De senaste dagarna har mina funderingar gått åt det julpyssliga hållet. Detta pga att jag bjudit hit 15 personer (!) första advent. Jag vet inte hur jag tänkte när jag skrev brunch OCH julpysseltävling (?) på inbjudan. Jag som inte ens gillar att pyssla! Men det beror antagligen på att hälften av de inbjudna är smått folk. Så just nu är mitt huvud fullt av glanspapper, tomma toarullar, var i h-e adventsstaken är, om jag ska bjuda på både rostbiff och kycklingspett etcetera, etcetera ...
Både kul och lite stressigt så här några veckor innan. Jag är tyvärr inte lagd åt det där "lita på intuitionen och slumpen-hållet" som fixar till festen samma förmiddag den ska gå av stapeln. Jag är närmare bestämt en kontrollfreak.
Just det.

5 kommentarer:

Maj Korner sa...

Och inte bara julpyssel utan tävling dessutom! Seriöst värre.

Magica de Hex sa...

Eller hur?!

Susanna sa...

Du är för underbar.....julpyssel som det inte ens tycker om! Om jag känner dig rätt så trollar du med knäna - du kan ju alltid koka knäck!! Kram

Magica de Hex sa...

Jag föreslog att vi skulle göra pepparkakshus (finns färdiga mallar + färdig deg att köpa) men då fick sambons något nervöst i blicken och mumlade om vårt oljade ekgolv så jag drog tillbaka det. Koka knäck låter livsfarligt med små barn vid spisen. Det får bli papperspyssel a lá julänglar, smällkarameller och slikt elände! Eller så kanske jag rymmer och kommer och hälsar på dig istället!

nillas liv på pinnen sa...

Jag är en sån där lita-på-intuitionen-och-slumpen-person men så bjuder jag heller aldrig hem folk på fest.