29 juli 2009

Snacka om bourgoise

I dag är dagen då jag verkligen känner mig gammal på allvar. Först och främst så fyller den äldsta huliganen 16 år och har – hör och häpna – middag hemma för sina tio KOSTYMKLÄDDA killkompisar. Att jag inte spydde när jag hörde det!!! Själv var jag som 16-åring ett aktivt mods som sympatiserade med FNL-rörelsen, och med förkärlek gick i demonstrationtåg mot Franco som var diktator i Spanien. Mina kläder handlade jag på IMPO på Gamla Brunnsgatan, vilket var en affär full med begagnade kläder, bl a från soldaterna i Vietnam. Jag ägde en underbart vacker US Army-jacka som jag klottrade full med Beatles och till det hade jag Sailorbyxor med 16 knappar i midjan och Mantovani-kängor. Någon som fattar vad jag pratar om?

För det andra så tillbringar jag alltså denna kväll med att koka svart vinbärsgelé. Bären har jag själv plockat i min egen trädgård. Det är tammefan lika bourgoise som huliganen med sin herrmiddag ...

2 kommentarer:

Susanna sa...

Åh, gamla IMPO hihihi finns väl inte kvar på Gamla Brogatan.....

Magica de Hex sa...

Oh nej då, det var länge sedan! Svunna tider!