30 april 2008

Veckans lästrio

Denna veckas lästrio från En annan sida handlar om biografier och memoarer. Slikt hör inte till min favoritlektyr, fast jag kan inte svara på varför. Den enda jag kan komma på att jag har läst (som för övrigt var väldigt bra) är Mannen utan öde av Imre Kertez, Anne Franks dagbok (fast den passar väl egentligen inte in här) – och i skrivande stund kommer jag faktiskt på att jag läst en riktig biografi för länge, länge sedan: Han som älskade livet av Irving Stone: om Vincent van Gogh. Jag vet att jag gillade den, men inte mer.

Ps. Jag förstår inte varför jag sitter här och skriver nonsens, när jag egentligen borde flytta grejor ... det är så svårt att veta var man ska börja ... och lusten har liksom svikit mig nu efter ett års byggeri ... det känns som om jag inte riktigt tyar ...

Inga kommentarer: