19 november 2007

Snart ..

Om ungefär en vecka får denna gråasvartmörkdeprimerande höst lite mening:
1. Man kan sätta upp julstjärnor och julpynta så mycket man orkar
2. Man kan med gott samvete äta lussebullar och pepparkakor (har redan startat med pepparkakorna för flera veckor sen)
3. Man kan börja småsvamla om vilka dyra och urtjusiga julklappar man vill ha
4. Man kan dricka oerhörda mängder vit glögg med många skållade mandlar i (gottigottgott)
5. Man kan börja drömma om en vit jul
6. Man kan till och med småsmygklura på om det kommer en ny vår ...

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Ja, visst får man sätta upp stjärnor och lite sånt redan om en vecka!? Man behöver inte alls vänta till första advent. Jag vill inte vänta! ;-)

Lisa sa...

Vecka schmecka, jag satte upp min första julstjärna redan i söndags. Så här tänker jag: Blir man glad av julstjärnor finns det ingen anledning att vänta i onödan. Nästa helg hänger jag upp resten också. PLUS MIN LJUSSLINGA SOM BESTÅR AV SMÅ SMÅ TOMTAR SOM LYSER. Mmm...jul!

Magica de Hex sa...

Mysfaktor superhög!