12 november 2007

Behöver man skämmas ...?

Veckans bokfråga från Barnens Bokklubb handlar om böcker man INTE har läst…

Jag skäms inte över någon bok jag inte har läst. Undantaget skulle möjligen vara Bibeln. Jag har flera gånger börjat läsa den med goda intentioner, men aldrig riktigt haft ro att komma igenom. Skumläst vissa kapitel kanske jag kan säga att jag har gjort. Men det är en sådan bok som jag tycker att jag kanske borde ha läst, särskilt med tanke på att jag älskar sagor och att man ständigt i olika litterära sammanhang får referenser just till denna bok...

2 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Jag har också tänkt att det skulle vara bra, kul, intressant, allmänbildande o.s.v. att känna till bibelns berättelser lite bättre. En gång i tiden påbörjade jag ett "läsa bibeln från pärm-till-pärm"-projekt. Det gick inte så bra. Jag gav upp redan en bit in i första eller om det var andra mosebok.

Magica de Hex sa...

Same, same! Men jag kommer inte ens ihåg hur långt jag kom den gången...