4 juni 2012

Tur för er ...

...eftersom jag glömde paddan på jobbet KAN jag helt enkelt inte manusläsa idag. Dumt eftersom jag hade sjukt många manus. Om vi skulle ta och ägna oss lite åt min hashrökande snubbe i Saltis då istället. Vårt umgänge bestod mestadels i att jag följde med honom hem efter skolan och så dök vi ner i hans mörka källare. Väggarna var tapetserade med Jimi Hendrix och Stones. Musiken dånade och det var nog tur för jag kan inte påminna mig om att vi hade så värst mycket att snacka om. Förutom affischerna på popidoler hängde det också fisknät på väggarna som det hände diverse korkar och sånt i. Det var poppis på den tiden. Ibland rökdes det hash. Sprit kan jag inte påminna mig om att vi någonsin drack då. Jo de äldre killarna gjorde nog det. När detvar FF i någon stor fin villa. Då drog alla ungdomar på bygden dit och efter festen såg huset oftast ut som ett slagfält. Säkert länsades även barskåpet vid de tillfällena, men det var jag aldrig med om att göra.
Första gången P kom hem till mig fick min käre far nästan dåndimpen. En långhårig snubbe i slängkappa tror jag inte att han hade drömt om för sin äldsta dotters räkning (vi är tre syrror) ens i sina vildaste drömmar. Efter det fick jag knappt gå ut på kvällarna! Och jag skulle vara hemma klockan tolv på LÖRDAGAR. Hårt hållen var bara förnamnet.
Jag kan faktiskt inte berätta så mycket mer om P. Vi var nog inte ihop så länge. Minns inte riktigt ... några månader kanske ... Det var nog mest slängkappan och slokhatten som var intressant.
Jag gick bara ut nian i Saltis, i gymnasiet gick jag i Nacka. Och sen var P ett minne blott!

3 kommentarer:

M/S Design sa...

Ja det var tur, men det ger mersmak...

nillas liv på pinnen sa...

Tänk vad musik på hög volym kan göra nytta. Den har nog hjälpt många tonårsrelationer att överleva.

Varför i hela fridens namn han hade slängkappa, undrar jag fortfarande. Och gjorde den honom excentrisk med dragning åt det galna hållet eller gjorde den honom till coolaste killen i Saltis? Jag hade en faster som bodde i Saltsjöbaden på sextiotalet och hon var definitivt excentrisk åt det galna hållet.

Magica de Hex sa...

Han hade nog ett väldigt stort behov av att synas. För i övrigt var han nog inte den vassaste kniven i lådan ...