28 augusti 2011

Uruselt humör

Imorse vaknade jag definitivt på "fel" sida. Kände mig grinig och gråtfärdig och ville bara sova bort dagen. Sur på sambon, sur på regnet, sur på det mesta. Var dessutom tvungen att läsa ut en bok på dryga 500 sidor idag. Ganska spännande javisst, men också lite väl stolpig och klyschig. Den handlar, som så många andra böcker för slukaråldern (ca 10-13), om Arthursagan. Vet faktiskt inte hur många äventyrsböcker jag läst på temat under mina år på Barnens Bokklubb.
Men nu är det kväll, boken är utläst och jag kommer nog snart ha glömt bort att denna dag någonsin existerat ...

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Har du glömt bort den nu?

Magica de Hex sa...

Vilken?

Maj Korner sa...

Den där dagen fick du för att du ska uppskatta de andra dagarna desto mer.

nillas liv på pinnen sa...

Just det! Lyssna på Maj och känn lite tacksamhet.

Magica de Hex sa...

Maj:Du är nästan för klok för ditt eget bästa.

Fru Gårman sa...

Jag har också en sån där dag. Men jag har inte behövt läsa någon bok.