11 augusti 2011

Tur o retur Sveg

Himla tjatig håla den däringa Sveg! Nu har vi varit där igen och bytt tillbaka till egna bilen. Ca 75 mil avverkades igår susandes i klorofyllen. På kvällskvisten landade vi hos nya vänner (kollega till sambon med sambo) och JEZUS - hur många lador, matkällare, gamla timmerhus och JOBB i det OÄNDLIGA som helst. Och detta är deras sommarställe. Varför skaffar man sig renoveringsjobb till döddagar?
På hemvägen köpte vi 10 kg potatis av en bonde och massa ägg från en hönsgård där det gick lösa, fria hönor och pickade i varenda buske. En fröjd för hjärtat.
Det kommer säkert att smaka hur gott som HELST.
Imorgon kanske jag kan anamma tillräckligt mycket LUST för att måla vindskivorna på friggan. Den som lever får se.
Ps. Golvet i friggan är lagt! Jiha!

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Riktigt färska ägg är hur gott som helst. Jag brukar få av mitt x och att koka ett sån't lagom löst och äta till frukosten är ljuvligt.

annika sa...

Sveg - tja, vi som inte bor där tycker nog att det är en håla. Fast det finns ju dem som väljer att bo där också. Själv har jag mest använt mig av Sveg som ett ställe att tanka bilen på och emellanåt även införskaffat mig nån hamburgare.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag hade inte gillar det... renoveringen så att säga. Men smaken är som baken. Men sådär lyxiga ägg! DET hade jag gillat.

Magica de Hex sa...

Lyxägg=goda!
Nypotatis bakad i ugn=Mums!