20 augusti 2011

Tusende inlägget kommer här

Vad tycker ni detta ser ut som? En trappa eller en dubbel likkista typ? Faktum är att det är mina nya, tjärade, hemsnickrade rabatt-lådor (den kära sambon har jobbat med att färdigställa dessa lådor i en vecka!). De ligger i den ännu icke iordninggjorda slänten upp mot huset (även slänten ska fixas inom några veckor - där ska läggas långa trappsteg med skiffer). Det blå är nät som ligger över lådorna är till för att katterna inte ska pinka i dessa - också. Imorgon ska jag åka till Ulriksdals slottsträdgård och köpa perenner till den övre rabatten. Den undre tänkte jag ha lite ätbart i, så den blir väl till att plantera örter - eller vad det nu blir - till våren.
Ja kära nån, detta var det kanske något osexiga tusende inlägget. Fast jag tycker nog mina nya lådor är ganska sexiga förstås ...

7 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Grattis till det tusende inlägget! Jag vill också ha odlingslådor. Det får bli till nästa år.

Magica de Hex sa...

Tack Hanna!

Hanna Lans sa...

Om du tittar i högerspalten på min blogg så finns det bokintervju samt recensioner av min debutroman där!

nillas liv på pinnen sa...

Jag är GLAD att dina inlägg är osexiga. Vilket goes for dina blomlådor också.

Magica de Hex sa...

Nilla: Gör det dina desto sexigare?

M/S Design sa...

Grattis!!!
Vad kul att dom blir av, du måste visa bilder på dom när växterna kommit i.

Maj Korner sa...

Och så ljuvligt de måste dofta när de är tjärade!