8 februari 2011

Shopping och limoncello

Kände för att shoppa en ny tröja idag och gick således till klädjätten/hovleverantören. Snyggt och prisvärt. Självklart hittade jag en ny tröja, ett nytt linne och en ny sjal inom loppet av ca 30 minuter. 249 pix. Nu är jag lugn och fin och har konsumerat bort lite av min ångest.
För att övergå till något helt annat så kan förtälja att sambon just nu är citronfixerad. Han ska nämlich göra limoncello på nämnda frukt + vodka + socker. Vi ska ha gäster nästa lördag och till dess ska detta tydligen vara klart. Intressant.

8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag köpte jeans för 600 igår, och gav biträdet ångest när jag stod i provhytten och kommenderade henne att hämta fler par jeans snabbare.
Men jag HATAR att handla kläder så det måste helt enkelt gå fort.

Magica de Hex sa...

Jag tycker det är rätt kul att handla kläder.

Maj Korner sa...

Usch, jag skulle också behöva handla kläder. (alternativt stryka och sy i lite knappar)

Och limoncello är jättegott och att göra själv verkar spännande.

Mika sa...

Nu blir jag lite nyfiken... hur gör man egen limoncello?

Vansinnigt gott men jag skulle nog köpt färdig...om inte receptet är lätt att följa.

Magica de Hex sa...

Väldigt lätt! Massa citroner, massa vodka, massa socker. En vecka i kylskåp. Klart! (detta enligt sambon som aldrig gjort det förut ...)

Mika sa...

Hahahahaha... okej... om han misslyckas så kan du köpa hem en sådan här:
http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=781&Butik=0&SokStrangar=

(missa nu inte att använda er av skalet också... så att ni får den där speciella beskan...)

Magica de Hex sa...

Maj: tycker egentligen att det är för sött.
Mika: han använde skalet på samtliga citroner!

Susanna sa...

Åhh, limoncello är en favvo skall bli intressant att höra resultatet. Kram S