15 februari 2011

Inte mycket nytt ...

Tanken var att blogga från min iPhone när jag åkte hem, men det gick helt enkelt vare sig att få in text i detta fält eller ta bort rubriken. Maj har iaf kommenterat och bett mig berätta något gammalt. Frågan är vad ni vill veta? Att jag växte upp på Sveavägen mitt i Stockholm på 50-talet? Att jag har fem halvsyskon varav ett bor i USA + min pappa och bonusmamma? Att jag har två vuxna döttrar, 34 och 38 år gamla. Att jag drömde om ett skrivande liv redan som 12-åring och började plugga efter 30, efter barnen och till sist började jobba som skribent vid ca 35 års ålder? Att jag lever ihop med en göteborgare som övergav sin älskade västkust för min skull? Att jag bor på en ö vet ni redan, men ni kanske inte vet att den bara ligger 7 km från Stockholms stad bilvägen + något hundratal meter vattenskvalp?
Eller ni kanske vill att jag ska berätta sagan om lilla Magica? Hon som jämt var så glad ända till hon blev tonåring och då förvandlades till "ett hår av hin" enligt min mor? Frid över hemnnes minne eller vad man nu säger ...
Säg bara till så levererar jag!

6 kommentarer:

Maj Korner sa...

Berätta något gammalt då?

Maj Korner sa...

Sveavägen på femtiotalet låter som en höjdare! Mitt i stan bland spårvagnar och unikaboxar, bakgårdar med tvätt, herrar med hatt och damer med blommiga klänningar. Eller?

M/S Design sa...

Det värsta jag vissta var att skriva, mina uppsatser var på sin höjd en halv sida.

nillas liv på pinnen sa...

Det där håret av hin vill jag veta mer om! Jag sitter bänkad här och väntar.

Magica de Hex sa...

Nilla: Jag börjar från början och då kommer hin-håret på lite sikt. Hav tålamod. Trevligt att höra att du lever med make, jag hade nog missförstått.

Magica de Hex sa...

Susanna: del 2 av mitt livs historia kommer inom kort!