26 december 2010

Jul i dagara tre

Men nu är det bara slut kvar. Skönt. Alla klappar utdelade och alla barnbarn klappade. Skinkan sjunger redan på sista skånken (den var våldsamt god) och sillen finns en hel del kvar av (heminlagd - tvi vale) men den var å andra sidan inte särskilt god.
Imorgon ser jag fram emot en vanlig, hederlig gulaschsoppa till middag. Är ledig hela veckan och ska i princip sitta framför brasan och läsa. Imorgon börjar jag med Utrensning av Sofi Oksanen. Den har fått väldigt goda vitsord.
Klart slut.

3 kommentarer:

Maj Korner sa...

Finns det skinka med ben numera. Alls?

Och jag känner mig väldigt lurad. Köpte en liten burk senapssill (som jag inte ens öppnat). Den kostade 14.90. Hade jag köpt tre hade de kostat 10 kr.

M/S Design sa...

Vi gjorde en gulaschsoppa på vildsvin i dag som blev riktigt god.

Magica de Hex sa...

Maj: Om jag hade beställt skinka en vecka för jul i min ICA hade jag kunnat få en skinka med ben. Det gör jag nästa år.
Mariana: Vildsvin skulle jag vilja smaka! Låter gott.