12 februari 2010

Och nu då ...?

Jaha. Vad ska vi prata om i dag då? Inget särskilt har hänt. Jag har jobbat, gått en halvlång promenad med världens mysigaste hund (grannens border collie) och nu ska jag snart steka lax. Sen ska vi gå till nämnda granne och dricka ett glas vin och kolla på den stora fredagsunderhållningen Let´s dance. Och sen antar jag att vi går hem, sambon somnar i soffan och jag går och lägger mig i sängen och somnar där. Förhoppningsvis. Kanske blir det ytterligare ett glas vin. Jaha. Så ser ett medeålders pars fredagskväll ut. Inga vilda partyn, inte mycket rullande i sänghalmen, inte så avancerade droger och absolut inga vilda danser.
Trist? Icke. Lugnt och skönt efter en lång arbetsvecka mitt i smällkalla vintern! Vänta bara till sommaren ...

3 kommentarer:

Maj Korner sa...

Det låter liksom både ock. Både ospännande och förutsägbart och tryggt och förutsägbart. Men trevligt. Särskilt att umgås.

nillas liv på pinnen sa...

Kan känna igen mig i delar där...

Magica de Hex sa...

Det blev nästan som jag förutspådde med den skillnaden att jag gick och la mig när vi kom hem och sambon var för en gångs skull vaken...