28 februari 2010

Det här med points ...


Undertecknad startade viktväkta omkring den 12 januari. So far har jag gått ner exakt 4 kg, men förra veckan hade jag gått upp 0,4 kg igen. Imorgon är det dags att gå och väga sig igen och om jag har gått upp även denna vecka så vet jag inte vad jag gör. Sluta äta helt kanske? Eller göra som Mona och operera ihop hela skiten? Sambon har gått ner nästan lika mycket på 5 veckor som jag har gjort på 6. Om jag räknar snittet har jag gått ner ca 0.7 kg/vecka. Eftersom jag ska gå ner 9,7 kg till så kommer det alltså att ta ungefär till juni. Faaan tro´t.
Och så är det det här med points. Ungefär så här brukar en vanlig viktväktardag se ut:

Frukost: 2 dl fet yoghurt /3,8%) + 2-3 frukter varav 1 banan (4 points)
Lunch: Soppa, sallad eller fryst viktväktarlåda + hård macka med kokt skinka och fransk senap (mellan 9-14 points)
Middag: Omelett eller lagad mat typ frikadeller, torsk + potatis alt ris (mellan 10-12 points)

Inga chokladkakor, inga bullar, ingen whisky, ingen sås, ingen grädde, ingen glass, inget godis, möjligen en och annan riskaka ... Ni fattar hur KUL jag har!
Men yeeez SÅ SNYGG jag kommer att bli!

Inga kommentarer: