12 december 2007

De fem sämsta böckerna

Ämnet för Malins bokfemma denna vecka är att lista de 5 sämsta böckerna jag läst i år. Ja se det var knepigare. Jag läser barn- och ungdomsböcker vecka ut och vecka in och ungefär samtidigt som jag har läst ut dem har jag i princip glömt dem. Om jag i stället skulle ge mig på och lista de fem sämsta EGNA böckerna jag läst i år så vet jag knappt om jag läst så många vuxenböcker i år. Läste förstås ett gäng på semestern, men vilka det var – tjaa vet inte riktigt ... Jag tror faktiskt att jag hoppar över bokfemman denna vecka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med - det är verkligen svårt att välja ut de fem sämsta böckerna när man läser drivor av barn- och ungdomslitteratur året igenom. En jag inte alls gillar är McCall Smiths Popcornpiraterna: fy, vilken tråkig och menlös bok.
/Flaskpostar-Ka

Magica de Hex sa...

Jag har som tur var sluppit att läsa just den! Denna vecka är sista barnboksveckan ända tills efter trettonhelgen! Efter ikväll blir det vuxenböcker. Tjohoo! Första boken blir en bok om mindfulness, sedan ska jag återuppta Livstråden som jag släppte i höstas, och efter det blir det ... ja, kanhända ger jag mig trots allt på Harry Potter och dödsrelikerna!