19 oktober 2007

Veckans bokfigur!


Vilken rolig idé! På Barnens Bokklubbs blogg finns nu något som kallas Veckans bokfråga! Denna vecka får man fantisera fritt och välja vilken bokfigur man helst skulle vilja vara! Jag tände förstås på idén rekordsnabbt - och den här allra första veckan väljer jag att vara Lovis i Ronja Rövardotter! Tänk er bara följande drömliv:

Att vara mamma till den fantastiska Ronja, att få leva tillsammans med och älska ett helt rövarband, att leva av och mitt ute i naturen som är fylld av vildvittror, rumpnissar och andra magiska figurer! Jag tänker mig att Lovis har en massa magiska kompisar ute i skogen som hon utbyter matrecept och kloka tankar med. Jag tror att jag skulle vara lycklig om jag fick leva så och slippa alla moderna storstadskrav och alla stressade, tråkiga och snåla människor (nåja Mattisrövarna kan ju vara en nagel i ögat ibland förstås men det löser sig ju på slutet)!

2 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Jag skulle nog hellre välja att vara Ronja själv. Att vara så stark och självständig och så älskad.

Magica de Hex sa...

Sån tur att vi alla är olika i vår herres hage (eller hur man nu ska uttrycka det)!