8 januari 2014

Packar pappas kappsäck ...

Tungvrickare. Så kallar Wikipedia de här ramsorna man höll på med som barn:
Packa pappas kappsäck (en av de lättare).
Sex laxar i en laxask (en av de svårare, iaf när man säger den snabbt många ggr!).
Sju skitiga sjömän sköljde sina skjortor i den sjudande sjön (har inte övat så übermycket på den ...)
Har ni någon festlig tungvrickare som vi kan förgylla dagen med?

Nå, om jag återgår till kappsäcken så packar jag faktiskt den. Inte pappas förvisso, men väl min mans stora. Man skulle kunna benämna den Amerikakoffert för det är nämligen dit den ska. Och jag följer med! Ska besöka min gamla pappa (89 år i mars) som för tillfället tillbringar sina dagar i Fort Lauderdale, Florida. En vecka efter mig kommer min äldsta dotter med sina två huliganer (9 och 11) och då åker vi till the keys i några dagar! Och kollar på krokkisar i Everglades! Ska bli så kul!

Böcker jag tar med mig på resan:
Spår, Lena Sundström, Stål, Siliva Avalone, Himmelsdalen, Marie Hermansson, Den amerikanska högern, Martin Gelin (present till min republikanske pappa!), Tre sekunder, Roslund & Hellström.

När jag kommer hem går jag in i a-kasseträsket. Mer om det senare.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Stål ska jag också läsa! Och Spår, då.

Känns som att din bokhög är något mager med tanke på att du ska vara borta i drygt två veckor. Vad har du tänkt göra första veckan, par example?

Magica de Hex sa...

Nilla: Första veckan=läsa, bada, shoppa. Andra veckan=turista med barn o barnbarn!