9 juli 2012

Semesteräsning åtta

Johan Theorins bok Santa psyko utläst. Otäck, men inte tillnärmelsevis så bra som hans första bok, har glömt titeln nu. Vi är på västkusten och har det hur mysigt som helst. Solen skiner, vi äter gott och idag har vi hittat ca två kilo (!) kantareller!
Just nu tvekar jag om vilken bok som ska läsas härnäst: Kunzelman, Kunzelman av Carl-Johan Vallgren eller del två av Min kamp av KarlOve Knausgård?
Men först ska jag dricka lite champagne och äta smörstekta kantareller! Lucky me!

2 kommentarer:

mockapocka sa...

två kilo?!! herrejösses, då har ni ju mat för hela veckan. med tanke på att stället ni är på inte är alltför stort och vidsträckt kanske till och med vi (helt hoppkösa svampplockare) kan hitta några om ( när) vi åker dit snart igen.
det var föresten väldigt roligt att besöka er där på er holme! fantastisk guidning i museet fick vi ju också. förutom gott kaffe. man tackar! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Sett på flera andra bloggar att det plockas kantareller... Måste ge mig ut i skogen känner jag.