7 juli 2012

Bok sex och sju ...

Bok fem lämnade jag halvläst och gick över till Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper. En smått absurd, aningen sorglig och knäpp historia om en 29-åring som just mist sin fru i en flygolycka. Han får sin 16-åriga styvson på halsen, ältar sin olycka och både tänker på och nyttjar sex med en grannfru. Hans föräldrar och syskon är helt galna hela bunten och boken har verkligen högt underhållningsvärde. Nu har jag just börjat läsa Johan Theorins fjärde roman Santa psyko. Hans tidigare böcker gillar jag mutcho! Vi är på väg till västkusten idag, har hyrt en stuga vid havet en vecka. Skönt att lämna hemmet några dagar!

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag gillade Konsten att tala med en änkling. Läste därför hans Sju jävligt långa dagar, för ett par veckor sedan men blev besviken. Kändes lite som en upprepning minus en intressant historia.

Magica de Hex sa...

Bra då vet jag. Tänkte annars köpa den.