19 november 2011

Strumpor och knivar

Varje höst ungefär vid den här tiden övergår jag från sockor till knästrumpor. Det är skönt med knästrumpor och en kappa som är knälång. Inga bara partier vid broövergång!
En annan sak som min lilla hjärna allvarligt börjar fundera över är förfallet av mitt face. Rynkor, hänghaka, veck på var sida om munnen, mörka partier under ögonen ... Kanske skulle vara dags att satsa lite på plastik-kniven? Men ponera att jag skulle fixa till fejan. Hur förklarar man isf gäddhänget, hängmagen och lårcelluliterna?

Till sist: På måndag ska jag gå på Agustgala. Jag sätter en slant på att Den tysta minuten mellan av Viveka Sjögren vinner barn- och ungdomsklassen. Det är en fantasstisk bok om en pojke som åker tillbaka till Island som han lämnat ca tio år tidigare ( han är tonåring nu) för att begrava sin far som han inte sett sen dess. Läs den är allt jag har att säga eder.


6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Okej, då får jag väl ta och läsa den också. Har tappat räkningen på alla böcker jag har i min läshög, men det är väl bara att dra upp lästempot. Men först måste jag läsa ut Stäppis.
För övrigt är det FARLIGT att lägga sig under kniven. Det finns folk som dör av narkosen.

Magica de Hex sa...

Skoja bara. Har ju just skurit i foten, får räcka.

Mika sa...

Jag tycker du är fin. Och det vet jag eftersom jag spionerade på dig på bokmässan.
Förresten så fungerar inte länken till din bok nere i vänstermarginalen...

Kram
Mika

Mika sa...

Hahaha... förlåt det var inte meningen att skrämma dig. Jag stod och funderade länge på om det verkligen var du när du stod i montern, din bild gör dig inte riktigt rättvisa... Senare fick jag reda på av Nilla att det verkligen var du... men då var det så sent på dagen och mina fötter var så trötta att det enda jag kunde tänka på var att ge mig av mot bilen.

Mika sa...

Men... länken fungerar ff inte!

Magica de Hex sa...

Mika: Nästa år får du komma och hälsa! Ska fixa länken imorgon! Kram!