18 maj 2011

Är det vårtrötthet möjligen?

Idag är jag ovanligt trött. Jag borde verkligen gå runt ön - eftersom vi har stegtävling på jobbet - men vet inte om jag orkar ta mig utanför huset. Sen borde jag läsa ett manus - vi har redaktionsmöte imorgon - men jag har ingen lust. Sen borde jag dammsuga - för det gjordes inte i helgen - men det orkar jag absolut inte.
Men jag har ett nytt skrivprojekt på gång, och det piggar upp mig lite grann. Måste bara mejsla ut karaktärerna, skapa deras värld och klura ut intrigen, konflikterna, handlingslinjen! ... och ... och ...

Ska bara vila lite först.

6 kommentarer:

Shamrock sa...

Vårtrötthet är mycket värre än hösttrötthet tycker jag

nillas liv på pinnen sa...

Ooooooooh, vad roligt! Vad spännande! Berätta mera!

Maj Korner sa...

Ta det lite piano då, om du nu känner dig trött.

Och jag blir också nyfiken på vad du snickrar på för skriveri!

Susanna sa...

Jag är alltid trött, what's wrong.....?

nillas liv på pinnen sa...

Har tant vilat klart nu?

Magica de Hex sa...

Shamrock: Mycket värre, helt klart.
Nilla: Ge dig lite till tåls.
Maj: Har väldigt svårt att få till tid att ta det piano på ...
Susanna: Åldern?
Nilla: Jag har inte ens börjat.