6 juni 2010

Hektiskt!

Städat ur det sista i mammas hus, imorgon tar den nya ägarna över. Vi tre syskon städade i nästan 4 timmar, städfirman får definitivt backning! Sen hem och gräva upp en miljon slånbärsbuskar - med taggar långa som fingrar (!) - som vi borde ha tagit bort för länge sedan, nu hade de rötter som icke var nådiga, flera meter! Och rosen som jag trodde var död lever! Några små söta rotskott längst ner, så nu är den nedklippt till fotknölen. Sen koka gulaschs-soppa på det. Nu är jag helt slut och totalt sönderriven på armarna av de där j-a buskarna. Jag tror vi grävde upp minst 20 stycken! Nu fick iaf de fina pionerna som stod gömda i buskaget luft!

Oj, oj, behöver vara hemma och fixa trädgården istället för att jobba ... Hur ska man bära sig åt för att få råd med det? Tips?

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

En riktig heldag, hör jag. Tuffa slånbär det där!

M/S Design sa...

Vilken fin pion!
Det ingår sönderrivna underarmar den här årstiden.
Triss lott och en massa tur.
Ha de bra
Mariana

Magica de Hex sa...

Maj: Tyvärr gammal bild, mina har inte slagit ut ännu.
Mariana: Ja herreminje vad jag har ont i högerarmen! Och inte fick vi bort alla buskarna heller! Nu står det några stora rackare i nyponrosbuskaget som rivs ännu värre än slånbärsbuskarna ...

M/S Design sa...

Du får utrusta dej med ett par roshandskar som når upp till armbågen.
Kämpa på
Mariana