21 januari 2010

Hets ...

Guuuud nu har jag ju inte hunnit blogga vare sig igår eller idag ... phu ... hur ska man hinna med allt? Fick tillfälle att gå på förhandsvisning av filmen Till vildingarnas land i kväll så jag hämtade en av mellan-huliganerna och sprang iväg på bio hastigt och lustigt. En mycket välgjord och underhållande – och lite läskig film –precis som boken. Filmmanus följde boken ganska väl. Det enda jag inte förstår är hur man kan ta med sig 3-6-åringar på en ganska läskig och engelskspråkig film med textremsa. Hur tänker man då? Framför oss satt en mamma med två alldeles för små barn som inte satt still en minut. Oerhört frustrerande och irriterande. Jag var tvungen och väsa lite åt henne, men det vart inte så mycket bättre. Bu för korkade föräldrar.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Hej!
Undrade just var du hade tagit vägen.
Nej, gå med icke läskunniga barn på engelsk film är väl ingen höjdare. I synnerhet inte om filmen är läskig för då måste man ju sitta och blunda.

Magica de Hex sa...

Det här bloggandet är knepigt att hinna med ibland. Men jag kommer igen. var så säker!

M/S Design sa...

Det kan förstöra hela upplevelsen när man får sådana 'grannar'.
Kul att du är tillbaks.
Trevlig helg
Mariana