27 januari 2010

Åsså var re simskola ...

Jaha. Nu startar jag om en ny simskole-omgång med barnbarn nummer fem. Hämta på dagis, köpa korv och bulle och dricka, åka till badhuset, byta om, vänta medan ungen leker, simmar, stojar, göra allt baklänges och sedan leverera kidset till pappan eller mamman, beroende på vems vecka det är. Som tur är är väl detta barnbarn den näst sista eftersom det iaf än så länge bara finns en yngre (än så länge!). Tänk om jag hade vetat att det skulle bli sex ungar när jag en gång i tiden för ca sexton vårar sedan fällde de bevingade orden:
– Jag ska se till att alla mina barnbarn lär sig att simma.

Tror ni mina döttrar lyckades glömma detta mellan alla ungar de har klämt ur sig.
Icke.

2 kommentarer:

M/S Design sa...

Det är bra att få en varning om att man ska vara försiktig med vad man lovar, jag har bara ett barnbarn men man vet aldrig om dom får försig att höja statestiken.
Mariana

Magica de Hex sa...

Ja, passa dig!