16 september 2009

Träningsläger ...

"Ibland när jag var liten läste jag böcker i smyg under täcket. Det skulle vara tyst och släckt på mitt rum en viss tid, och nåde mig om jag låg och läste ...
Det gjorde jag i alla fall och där under täcket blev jag Pippi. Stark och självständig och påhittig och glad red jag ut i världen och räddade barn och tog hand om dem som behövde tas om hand!"

Så börjar mitt föredrag/seminarium som jag ska hålla på bokmässan nästa torsdag och just nu är det repetition, repetition, repetition ... varje kväll.
Jag har inte TID att blogga fattar ni väl?

5 kommentarer:

Maj Korner sa...

Bokmässan är i Göteborg va? Då kan jag inte komma och tjuvlyssna på dig, det skulle vara intressant!

Och glöm inte hur luften där under täcket blev alldeles varm och att man ibland måste glänta lite på det för att det skulle komma in lite ny luft.

Om du vill läsa hur mitt förhållande till böcker var när jag var liten så kan du kolla här:
http://majkorner.blogspot.com/2009/05/betydelsen-av-bocker.html

Sen, när du har tid igen!

Magica de Hex sa...

Absolut! Ja, bokmässan är i Göteborg.

Speja sa...

Fattar. Jaså, du talar på torsdagen, hm då missar jag dig. Synd eftersom jag tycker att din inledning låter väldigt lovande. Det där kommer att bli toppen!
Kanske vågar jag mig fram till dig om jag får syn på dig under fredagen eller lördagen. Vore kul att skaka hand, tycker jag.

M/S Design sa...

Ha det så trevligt...

Magica de Hex sa...

Speja: Jag finns i Barnens Bokklubbs monter på Barnens Torg, det vore kul om du kom förbi!