31 januari 2009

Så bra!

Häromkvällen var jag med mina två äldsta barnbarn, femtonåringen och elvaåringen, på förhandsvisning av Johanna Thydells bok – som nu blivit film – I taket lyser stjärnorna. Det var en fantastisk och sorglig upplevelse. Jag grät halva filmen – och halva biosalongen med mig. Och ändå hade jag redan sett filmen på för-förhandsvisning för ett tag sedan – och läst boken (fast då grät jag också vilket är ganska ovanligt i mitt fall). Hur som helst så har jag inte sett en så stark ungdomsfilm sedan Fucking Åmål! Tjejerna som spelar huvudrollerna är bloody fantastic! Och barnbarnen såg märkbart tagna ut efter filmen. De grät givetvis inte eftersom de är blivande män ... men, men det var inte långt ifrån ...
Gå och se filmen, det är den absolut värd!

2 kommentarer:

Anonym sa...

snaskmoffar kväll betyder att man äter en jäklans massa snask! =)

Magica de Hex sa...

På göteborska då alltså?