18 januari 2009

En dag ett liv

Vissa dagar vaknar man helt enkelt på fel sida. Trots att klockan var över nio när jag slog upp mitt gröna och bruna (jo, jag har faktiskt olikfärgade ögon) verkade det nästan som om det fortfarande var natt. Grå, grå, grå. Drog täcket över huvudet en stund till men passade också på att sätta på radion till veckans bästa radioprogram, Godmorgon världen. För det mesta är det härligt att ligga kvar i sängen och lyssna på intressanta inlägg och reportage men i dag rivstartade det med kriget i Gaza som vi nu blivit sondmatade med i tre veckor, dygnet runt. Jag menar inte att det inte är viktigt att ta ställning och engagaera sig - det är superviktigt och jag har bidragit till krigets offer genom att ge pengar till Röda korset - men hur mycket ORKAR man höra om alla dessa fasor? Det finns ju en gräns. Jag stängde faktiskt av och hasade upp och kokade kaffe.
Nåväl, från krig till konsumtion. I dag var dagen då sambon och jag ÄNTLIGEN skulle gå och köpa ny platt-tv. Vi åkte till Media Markt och kollade. Vi hade fått instruktioner från den teknikkunniga svärsonen om vad som var viktigt: HD ready, upplösning 1080 p och MINST 2 HDM1 kontakter. Ok. Jag hade bestämt att vi skulle ha en vit tv, eftersom den ska sitta på väggen. Vi har ingen plats på golvet i vårt nya hus nämligen ... Efter mycket kollande och jämförande och diskuterande och springande även till Onoff och Siba så åkte vi hem - tomhänta. Vi måste ju rita upp en skiva och prova och se hur många tum vår vägg klarar av ... sådan är min sambo och det finns ju viktigare problem än tv-apparater att bli osams om, men icke desto mindre kommer troligen denna söndagskväll att bli väldigt fåordig ...

3 kommentarer:

Susanna sa...

Ja, kära nån!!

IKEA, ICA Supermarket så nu ONOFF ja, det måste ju vara ställen som bäddar för problem eller osämja hmmm.

Och då är det nog ändå rätt tänkt att åka hem tomhänt, hoppas att det känns bättre idag! Kram

Magica de Hex sa...

Det gör det absolut tack! Kram!

Anonym sa...

det där emd platt-tv är en hel vetenskap!!