8 januari 2009

Funderingar över veckan som gått

Något som berör mig och många andra just nu är konflikten mellan israeler och palestinier. Det är vidrigt att se bilderna på sårade människor som pumpats ut över världen som blod ur ett öppet sår. Vad kan man göra mer än möjligen demonstrera mot våldet eller betala in pengar till någon hjälporganisation?
Lördagen den 10 januari kl 13.00 anordnar Gaza Solidaritet en demonstration på Sergels torg under parollen: Stoppa massakern i Gaza – bryt blockaden!

Många med mig väntar just nu otåligt på att Obama ska installeras som president. Får se vad det kan innebära för världen och kanske särskilt för ovanstående konflikt. Vad anser han egentligen? Det vet vi väldigt lite om i skrivande stund, tyvärr ...

Just nu verkar stora delar av den svenska mediavärlden väldigt upphetsade över att den välkända tonårsbloggaren Blondinbella (skriver man namnet så?) ska dansa i Lets dance. Att detta tv-program har premiär i morgon har knappast någon missat? Blir inte ni också lätt illamående?

Jag har nu läst till sidan 366 av 530 i Per Olov Enqvists Ett annat liv. Men inte är den så otroligt fantastisk. Den är ordrik, omständlig och lite långtråkig. Men vem vet, kanske blir den helt fantastisk på slutet ...
Jobbläste (skummade är kanske aningen mer sanningsenligt) manuset på den sista delen av Twilight-serien i går kväll. GÄSP säger jag om slutet på denna oerhört populära kärlek/ vampyr/varulvs-serie. Jag har läst del ett, två och fyra. Det hade räckt med ettan som var riktigt bra!

Inga kommentarer: