5 september 2010

Tråkigt röj

Under våren röjde vi tre syskon (halvsyskon) ur min mammas hus eftersom hon gick bort i januari (hennes man som var min styvfar gick bort för tolv år sedan).
Phu!
Nu röjer jag ur min pappas lägenhet eftersom han bestämt sig för att inte komma till Sverige lika ofta och lika länge. Min far bor sedan trettio år i USA men är alltid i Sverige på somrarna och bor då i sin lilla tvåa med frun, min rara styvmor. Men pga sin höga ålder orkar han inte längre ha ett boende här - han är 85, på det 86:e. Och det kan jag iofs ha en viss förståelse för.
Men att röja upp efter båda sina föräldrar samma år är lite väl hårt. Som tur är lever min pappa ännu ... Men det känns ändå sorgligt.
Snart är jag äldsta generationen ...

2 kommentarer:

Maj Korner sa...

Fast du är ganska gammal ändå för att vara äldsta generationen. (sagt som tröst)

Magica de Hex sa...

Ha ha trodde du att jag skulle avslöja min ålder! Icke sa Nicke. Jag är PURUNG. Basta.