6 juli 2007

Morgonens byggmöte

När man som jag, (ok vi då!) ska bygga hus innebär det en massa olika saker (som jag tidigare nämnt ett antal gånger på den här bloggen). Imorse var det dags för byggmöte. Jag är ju novis, men resten av församlingen (7 personer!!!) verkade rutinerade eftersom ingen reagerade på att:

- Alla kom ungefär en timme senare än vad som avtalats
- Alla pratade i munnen på varandra medan 711 olika ritningar flög omkring så att ingen kunde SE det vi skulle komma överens om (vad det nu var)
- Jag blev överatalad att välja en sorts fönster fast jag egentligen inte vet vad den andra sorten gick ut på (som arkitekten tydligen inte gillade, så mycket fattade jag i alla fall)
- Jag försökte säga att den senaste fakturan var felaktig, men ingen lyssnade

När jag väl kom iväg till jobbet var jag lika dum som före mötet.
Vilken rysare, va?

Inga kommentarer: